Οικονομική οδήγηση

Για την καλύτερη λειτουργία του αυτοκινήτου σας και την οικονομικότερη οδήγηση, ακολουθείστε τις συμβουλές της FIAT GROUP.

Οδηγείτε προνοητικά.

Η μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου γίνεται κατά την διάρκεια της επιτάχυνσης. H ενέργεια που καταναλώνεται για την επιτάχυνση χάνεται με την μορφή θερμότητας κατά το φρενάρισμα. Για αυτό το λόγο είναι καλύτερα να διατηρείτε σταθερή ταχύτητα με όσο το δυνατόν λιγότερες επιβραδύνσεις και επιταχύνσεις. Εκμεταλλευτείτε τις κατηφόρες ή μην επιταχύνετε όταν πρόκειται στα επόμενα μέτρα να σταματήσετε πχ. σε κόκκινο φανάρι, σήμα stop κτλ.

Προσοχή στα ελαστικά του οχήματος.

Η χαμηλή πίεση των ελαστικών δημιουργεί αυξημένη αντίσταση στην κύλιση, αυξημένη φθορά ελαστικών και κακή οδική συμπεριφορά.

Η σωστή πίεση των ελαστικών υπάρχει στο βιβλίο χρήσης του κατασκευαστή και σε αναρτημένο πίνακα στην κολόνα της πόρτας του οδηγού.

Σας υπενθυμίζουμε ότι ελέγχετε την πίεση των ελαστικών όταν αυτά είναι κρύα δηλαδή όταν έχουν διανύσει απόσταση μικρότερη από 1,6 χιλιόμετρα.

Εκμεταλλευτείτε τις σχέσεις του κιβωτίου ταχυτήτων.

Η έγκαιρη επιλογή της αμέσως υψηλότερης ταχύτητας βοηθά στην οικονομία καυσίμου.

Ένας γενικός κανόνας οδήγησης ο οποίος μπορεί να φανεί χρήσιμος είναι ο εξής: χρησιμοποιήστε την πρώτη ταχύτητα για να ξεκινήσετε και για απόσταση που ισοδυναμεί περίπου με το μήκος του αυτοκινήτου, συνεχίστε αλλάζοντας ταχύτητα κάθε 2000 με 3000 στροφές.

Αποφεύγετε να κινείστε με την μέγιστη ταχύτητα του οχήματος.

Αυτό γιατί στις ταχύτητες αυτές η κατανάλωση και η εκπομπή ρύπων αυξάνεται υπερβολικά. Ενώ εάν κινήστε με ταχύτητα περίπου τα δύο τρίτα της τελικής ταχύτητας του οχήματος σας η κατανάλωση καυσίμου μειώνεται κατά το ήμισυ.

Αποφεύγετε να αφήνετε τον κινητήρα να λειτουργεί στο ρελαντί.

Σε ένα μποτιλιάρισμα σε διάβαση τρένου αξίζει τον κόπο να σβήνετε τον κινητήρα μια και βρίσκεσθε σε μια κατάσταση στην οποία καταναλώνετε καύσιμο για να μην κινήστε.

Μετά από 30 με 40 δευτερόλεπτα με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας η οικονομία στο καύσιμο που έχει επιτευχθεί είναι μεγαλύτερη από την ποσότητα καυσίμου που χρειάζεται για την επανεκκίνηση του κινητήρα.

Συντηρήστε το στα χρονικά διαστήματα και με τις εργασίες που επιβάλει ο κατασκευαστής.

Ένας αρρύθμιστος κινητήρας μπορεί να παρουσιάσει αύξηση έως και 10% στην κατανάλωση καύσιμου.

Μην μεταφέρετε άσκοπα φορτία που συνήθως μένουν αχρησιμοποίητα στο χώρο αποσκευών. Γενικά για κάθε 100 κιλά παραπάνω που μεταφέρουμε με το όχημα σας αυξάνεται η κατανάλωση του κατά 1 λίτρο ανα 100 χλμ. Επίσης καλό είναι να αφαιρείτε την σχάρα οροφής όταν δεν την χρησιμοποιείτε καθώς αυξάνεται η αεροδυναμική αντίσταση του αυτοκινήτου σας και κατά συνέπεια η κατανάλωση καυσίμου.

Χρησιμοποιείτε όσο χρειάζεται τους ηλεκτρικούς καταναλωτές του αυτοκίνητου πχ: θερμαντικός ανεμιστήρας και κλιματισμός, θέρμανση πίσω παρμπρίζ κτλ

Όσο περισσότερο φορτίζετε η γεννήτρια παραγωγής ρεύματος του αυτοκίνητου τόσο μεγαλύτερη είναι η κατανάλωση καυσίμου.

Αποφεύγετε τις συχνές μικρές διαδρομές.

Αυτό γιατί τόσο ο καταλύτης όσο και ο κινητήρας χρειάζονται να αποκτήσουν την θερμοκρασία λειτουργίας τους για να λειτουργήσουν σωστά!

Ένας κρύος κινητήρας καταναλώνει 30με 40 λίτρα ανά 100χλμ αμέσως μετά την εκκίνηση του. Μετά από περίπου 1 χιλιόμετρο η κατανάλωση αυτή πέφτει στα 20 λίτρα και μετά από περίπου 4 χιλιόμετρα ο κινητήρας έχει αποκτήσει την θερμοκρασία λειτουργίας του και καταναλώνει σύμφωνα με την τυπική συμπεριφορά του.

Γι'αυτό αποφύγετε τις μικρές διαδρομές.