ΑΡΧΙΚΗ > ΥΓΡΑΕΡΙΟΚΙΝΗΣΗ > F.A.Q.

F.A.Q.

Πως τροφοδοτείται το όχημα με υγραέριο και πόσο διαρκεί η τροφοδοσία;
Ένα όχημα με υγραέριο τροφοδοτείται δυνδέοντας το ειδικό πιστόλι στη πρίζα τροφοδοσίας του οχήματος (συνήθως εγκατεστημένο στην πισω πτέρυγα ή ακόμη δίπλα στο στόμιο τροφοδοσίας με βενζίνη). Αυτές οι πρίζες διαφέρουν από τη μία χώρα στην άλλη, αλλά μπορεί να τοποθετηθούν διαφορετικοί προσαρμογείς ώστε να είναι συμβατές. Πριν βγείτε από τη χώρα είναι καλό να έχετε στη διάθεσή σας έναν πορσαρμογέα για την συγκεκριμένη χώρα που επισκέπτεστε.
 
Τι αυτονομία έχει ένα όχημα με υγραέριο;
Οι υπολογισμοί διαφέρουν από περίπτωση σε περίπτωση, ξεκινώντας από τη χωρητικότητα της δεξαμενής (σε κάθε δεξαμενή είναι τυπωμένος ο αριθμός των λίτρων). Για λόγους ασφαλείας και προκειμένου να μένει ωφέλιμος χώρος σε απαραίτητος σε περίπτωση απότομης αύξησης της θερμοκρασίας, οι κανόνες ορίζουν ένα γέμισμα του ρεζερβουάρ υγραερίου κατ'ανώτατο όριο 80%. Για παράδειγμα, ένα ρεζερβουάρ 60 λίτρων μπορεί να χωρέσει στην πραγματικότητα 48 λίτρα υγραερίου. Υποθέτωντας ότι σε κάθε 10 χλμ. καταναλώνεται 1 lit υγραερίου (10% περίπου περισσότερο από ότι καταναλώνει το όχημα με βενζίνη), θα έχετε αυτονομία 480 χλμ.
 
Γιατί η αυτονομία του οχήματος μπορεί να αλλάξει από ένα γέμισμα σε άλλο;
Οι διαφορετικές συνθήκες του δρόμου και μερικές φορές η αλλαγμένη χημική σύνθεση του υγραερίου μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την κατανάλωση. Για το λόγο αυτό είναι καλό να κάνετε μια σύγκριση με παρόμοιες περιστάσεις.
 
Είναι αλήθεια ότι η συσκευή υγραερίου επηρεάζει τον κινητήρα;
Η συσκευή υγραερίου δεν επηρεάζει καθόλου την εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα αλλά αντιθέτως παρατείνει τη διάρκεια ζωής του.
 
Υπάρχει μυρωδιά μετά την εγκατάσταση;
Δεν υπάρχει καμία μυρωδιά στην καμπίνα του οχήματος που χρησιμοποιεί υγραέριο. Το κύκλωμα τροφοδοσίας στο όχημα είναι κλειστού τύπου και δεν περνάει από το χώρο των επιβατών, ενώ είναι κατάλληλα εφοδιασμένο με ειδικές διατάξεις ασφαλείας.
 
Πόσο ασφαλές είναι το υγραέριο;
Η εγκατάσταση γίνεται βάση αυστηρών προδιαγραφών και προτύπων. Το σύστημα που τοποθετείται φέρει ικανοποιητικό αριθμό δικλείδων ασφαλείας. Υπάρχει βαλβίδα ασφαλείας στο ρεζερβουάρ που διακόπτει την παροχή καυσίμου σε περίπτωση διαρροής. Η βαλβίδα ασφαλείας στο ρεζερβουάρ φροντίζει επίσης, όποτε αυτό είναι απαραίτητο, το υγραέριο να εκτονωθεί στην ατμόσφαιρα μέσω της βαλβίδας πλήρωσης. Σε περίπτωση πυρκαγιάς, το ρεζερβουάρ υγραερίου μένει ανέπαφο ακόμα κι αν το αυτοκίνητο καεί ολοσχερώς, σε αντίθεση με το ρεζερβουάρ βενζίνης που εκρήγνυται σχετικά εύκολα. Όλα τα εξαρτήματα έχουν Ευρωπαϊκή τυποποίηση και φέρουν τα αυστηρότερα πιστοποιητικά ποιότητας.
 
Πρέπει να περάσει ΚΤΕΟ το αυτοκίνητο;
Το όχημα μεταφέρεται στο ΚΤΕΟ, όπου ελέγχονται τόσο η εγκατάσταση, όσο και οι πιστοποιήσεις του υλικού που χρησιμοποιήθηκε. Στη συνέχεια εκτίδεται το δελτίο τεχνικού ελέγχου που σας παραδίδεται κατά την παραλαβή του οχήματος. Σε περίπου 10 εργάσιμες μέρες, πρέπει να κατατεθεί η άδεια του οχήματος στη διεύθυνση συγκοινωνιών όπου ανήκει το όχημα για να προστεθεί η σφραγίδα της υγραεριοκίνησης. Κάθε 2 χρόνια που το όχημα περνάει από περιοδικό έλεγχο ΚΤΕΟ, θα πρέπει ο ιδιοκτήτης να προσκομίζει βεβαίωση καλής λειτουργίας του συστήματος υγραεριοκίνησης, την οποία μπορεί να εκδώσει μόνο νόμιμο, πιστοποιημένο συνεργείο.
 
Πόσo διαρκεί μια τοποθέτηση;
Η διαδικασία τοποθέτησες της συσκευής είναι σχετικά απλή με μικρές επεμβάσεις στο αυτοκίνητο που διαρκεί από μία έως τρεις ημέρες.
 
Ποιες αλλαγές γίνονται στον κινητήρα;
Κατά τη μετατροπή, οι βασικές επεμβάσεις που γίνονται είναι οι τρύπες που ανοίγονται στην πολλαπλή εισαγωγής καθώς και στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου για την στήριξη της δεξαμενής.
 
Πόσα είδη και μεγέθη δεξαμενών υπάρχουν;
Οι τύποι των δεξαμενών που χρησιμοποιούνται είναι δύο. Τοροειδής (σχήμα ρεζέρβας) και κυλινδρική. Η χωρητικότητα των δεξαμενών σε σχήμα ρεζέρβας κυμαίνεται από 30 έως 70 λίτρα και αυτή των κυλινδρικών από 40 έως περίπου 110 λίτρα.
 
Το αυτοκίνητο θα συνεχίσει να λειτουργεί με βενζίνη;
Ναι. Η λειτουργία του αυτοκινήτου με βενζίνη δεν θα επηρεαστεί καθόλου και με το πάτημα ενός διακόπτη στο χώρο των επιβατών, ο οδηγός επιλέγει το καύσιμο που θέλει να χρησιμοποιήσει.
 
Το σύστημα υγραεριοκίνησης μπαίνει σε πετρελαιοκινητήρες;
Προς το παρόν υπάρχουν μόνο υβριδικά συστήματα υγραεριοκίνησης σε πετρελαιοκινητήρες, που χρησιμοποιούν υγραέριο και πετρέλαιο ταυτόχρονα.
 
Θα ανέβει η τιμή του υγραερίου;
Η τιμή του υγραερίου είναι στο μισό της βενζίνης και η διατήρησή του σε αυτά τα επίπεδα είναι πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην προσπάθειά της να προωθήσει το υγραέριο ως εναλλακτικό καύσιμο.
 
Θα έχει μεγάλες φθορές το αυτοκίνητό μου;
Οι φθορές είναι παρόμοιες με τις φθορές που θα είχε το αυτοκίνητο αν χρησιμοποιούσε αποκλειστικά βενζίνη. Σε συγκεκριμένους τύπους οχημάτων πάντως, έχει παρατηρηθεί φθορά στις έδρες των βαλβίδων του κινητήρα. Το πρόβλημα αυτό αντιμετωπίζεται με την εγκατάσταση ενός έξτρα κιτ λίπανσης.
 
Πως θα ξέρω αν το αυτοκίνητό μου χρειάζεται αυτή την επιπλέον λίπανση των βαλβίδων;
Πριν προχωρήσουμε στην εγκατάσταση, γίνεται έλεγχος σε μια παγκόσμια βάση δεδομένων για πιθανές βλάβες που προκλήθηκαν από την μετατροπή σε υγραέριο στο μοντέλο που θέλουμε να μετατρέψουμε και ενημερωνόμαστε αυτόματα για την πιθανή ανάγκη επιπλέον λίπανσης των βαλβίδων.
 
Τι διαφορά υπάρχει στα συστήματα 5ης γενιάς;
Στο σύστημα 5ης γενιάς, η βασική διαφορά είναι ότι το υγραέριο δεν αεριοποιείται πριν την εισαγωγή του στην πολλαπλή, αλλά ψεκάζεται υγρό.
 
Γίνεται η μετατροπή σε κινητήρες άμεσου ψεκασμού;
Για την μεγαλύτερη γκάμα κινητήρων άμεσου ψεκασμού έχουν αναπτυχθεί κιτ μετατροπής σε υγραέριο. Θα πρέπει πάντως να γνωρίζεται ότι και το κόστος της μετατροπής είναι υψηλότερο, και η οικονομία που προκύπτει είναι μικρότερη.
 
Μπορώ αργότερα να μετατρέψω την εγκατάσταση υγραερίου σε αντίστοιχη φυσικού αερίου (CNG);
Κάποια στιγμή θα επικρατήσει η κίνηση με φυσικό αέριο έναντι αυτής με υγραέριο. Αν και η φιλοσοφία της μετατροπής είναι ίδια, τα βασικά εξαρτήματα του κιτ (δεξαμενή, πνεύμονας, εγκέφαλος, μπεκ) θα πρέπει να αλλαχθούν, διότι το φυσικό αέριο απαιτεί πολύ υψηλότερες πιέσεις λειτουργίας.